Däckrecensioner av SportnexAS-2+


Vi har samlat däckrecensioner sedan 1999 – vi har fler än 400 000 testresultat och över fem miljarder körda kilometer. Hitta de bästa däcken för dig.


SportnexAS-2+ tyre review

Grepp på torrt väglag

Bromsförmåga på torrt väglag

Grepp på vått väglag

Bromsförmåga på vått väglag

Grepp på snö
 N/A
Körkomfort

Ljudnivå inne i bilen

Däckslitage

Bränsleförbrukning

Genomsnittsresultat av 25 testbedömningar
Ø 3 055 872 km driven


29.05.2025 insändare  Jan Åvall Note  3.95
(2 500 km driven)
  • Grepp på torrt väglag
  • Bromsförmåga på torrt väglag
  • Grepp på vått väglag  N/A
  • Bromsförmåga på vått väglag
  • Grepp på snö
  • Körkomfort
  • Ljudnivå inne i bilen
  • Däckslitage
  • Bränsleförbrukning
Däckstorlek och fordonstillverkare
235 / 45 18 W
PEUGEOT 508 SW Hybrid
Resultat: Skulle du köpa igen? Probably

12.01.2025 insändare  Kay Vatansever Note  3.7
(7 000 km driven)
  • Grepp på torrt väglag
  • Bromsförmåga på torrt väglag
  • Grepp på vått väglag  N/A
  • Bromsförmåga på vått väglag
  • Grepp på snö
  • Körkomfort
  • Ljudnivå inne i bilen
  • Däckslitage
  • Bränsleförbrukning
Däckstorlek och fordonstillverkare
215 / 55 16 Y
VOLVO V60 D4 2.4 AWD
Resultat: Skulle du köpa igen? N/A

04.01.2025 insändare  Christian Hasselberg Note  4
(4 000 km driven)
  • Grepp på torrt väglag
  • Bromsförmåga på torrt väglag
  • Grepp på vått väglag  N/A
  • Bromsförmåga på vått väglag
  • Grepp på snö
  • Körkomfort
  • Ljudnivå inne i bilen
  • Däckslitage
  • Bränsleförbrukning
Däckstorlek och fordonstillverkare
225 / 45 17 Y
BMW 3 320d xDrive
Resultat: Skulle du köpa igen? Possibly

03.11.2022 insändare  Alex Note  4
(8 000 km driven)
  • Grepp på torrt väglag
  • Bromsförmåga på torrt väglag
  • Grepp på vått väglag  N/A
  • Bromsförmåga på vått väglag
  • Grepp på snö
  • Körkomfort
  • Ljudnivå inne i bilen
  • Däckslitage
  • Bränsleförbrukning
Däckstorlek och fordonstillverkare
205 / 45 R17 V
MAZDA MX-5 2.0
Resultat: Skulle du köpa igen? Probably
Kommentar:
Agile and comfortable at medium speed, a little too soft when maneuvering at the high speed. Predictable in all conditions.