Press - Tirendo.se | tirendo.se

About Tirendo

Tirendo GmbH är en europeisk internetbutik för bildäck och biltillbehör. För att kontinuerligt kunna erbjuda bästa möjliga service vid alla tillfällen förlitar sig Tirendo på ett dynamiskt team av erfarna industriexperter, internetproffs och däckspecialister. Målet är att erbjuda professionalism, passion och innovation för att kunna ge våra kunder en ny och enkel beställningsupplevelse. Vi fokuserar på att ha en kundtjänst som är kompetent, snabb och kunnig.

Historia

Den 21 mars 2012 var en historisk dag för Tirendo: Detta datum lanserades företaget av grundarna Felix Vögtle (Marknadsföring, hantering av kundrelationer och Human Resources) och Erik Heinelt (Produktion, företagsintelligens och IT) ).

Detta var bara början för – fortfarande i stor del obemärkt av allmänheten – detaljerade tester och utvärderingsmoment. I juni 2012 lanserades den breda och snabba internationaliseringen som har gjort att företaget blivit en konkurrenskraftig och stark spelare på den europeiska marknaden. Sedan 17 september 2013 är däckspecialisten Tirendo en del av Delticom AG. Ett samarbete och delning av resurser möjliggör högsta synergieffekter och båda företagen har någonting att vinna på varandras expertis. Genom förvärvet fick ledningen en ny medlem och hjälp från Markus Bihler (Finans, nvesterarrelationer, internationalisering och organisationsutveckling) i september 2013. Han har även arbetat som riskkapitalsinvesterare för EQT Partners i München och Warsawa och på Blackstone Group i London. Under sommaren 2013 var han ytterst involverad i sammanslagningen av Deltikom AG och Tirendo. Felix Vögtle arbetade efter sina studier som verkställande direktör för Gimigames, en plattform för pusselspel, samt även Rocket environment. Erik Heinelt arbetade också med Rocket Internet GmbH innan Tirendo och har varit anställd som vice verkställande direktör för Dafiti, en modeplattform för den sydamerikanska marknaden. .

Märkesambassadör

Tirendo samarbetade mellan 2012 - 2015 med fyrfaldiga världsmästaren i formel-1 Sebastian Vettel då han var märkesambassadör för företaget. Racerföraren var huvudpersonen i de spektakulära och underhållande reklamerna från däckproffsen. Dessa visas på flera olika kanaler i Tyskland, Österrike och även Nederländerna och Polen.

Utmärkelser

På Tirendo ligger objektiva råd, kundorientering och öppenhet i framkanten. TÜV Saarland tilldelade däckspecialisten toppbetyget ”Utmärkt” inom kategorin för plattformar för försäljning av däck online på grund av företagets prisvärdhet. Dessutom förser Tirendo som rekommenderad partner till ADAC alltid sina kunder med de senaste testrapporterna och resultaten.

Säker hantering av köparens personuppgifter och data garanteras av kvalitetsmärkningen Trusted Shops som upprättats av det tyska kontoret för konsumentfrågor och med sin certifiering bekräftar den även det fantastiska konsumentskydd och den kvalitetsnivå som erbjuds av tirendo.de. Vidare garanterar ett SSL-certifikat ytterligare konsumentskydd. Detta är anledningen till varför kunder kan söka, navigera och handla helt säkert på hemsidan.

Frågor?

Om du fortfarande har några frågor eller vill ha ytterligare pressmaterial, vänligen kontakta oss på press@tirendo.com.


Vi ser fram emot att höra från dig.