Däckrecensioner av PotenzaS-03PolePosition


Vi har samlat däckrecensioner sedan 1999 – vi har fler än 400 000 testresultat och över fem miljarder körda kilometer. Hitta de bästa däcken för dig.


PotenzaS-03PolePosition tyre review

Grepp på torrt väglag

Bromsförmåga på torrt väglag

Grepp på vått väglag

Bromsförmåga på vått väglag

Grepp på snö

Körkomfort

Ljudnivå inne i bilen

Däckslitage

Bränsleförbrukning

Genomsnittsresultat av 3 testbedömningar
Ø 1 045 760 km driven


11.02.2009 insändare  Adrian Note  4.28
(40 000 km driven)
  • Grepp på torrt väglag
  • Bromsförmåga på torrt väglag
  • Grepp på vått väglag
  • Bromsförmåga på vått väglag
  • Grepp på snö
  • Körkomfort
  • Ljudnivå inne i bilen
  • Däckslitage
  • Bränsleförbrukning  N/A
Däckstorlek och fordonstillverkare
225 / 55 R16 V
Jaguar S-Type
Resultat: Skulle du köpa igen? Definitely

12.11.2006 insändare  Note  3.76
(13 000 km driven)
  • Grepp på torrt väglag
  • Bromsförmåga på torrt väglag
  • Grepp på vått väglag
  • Bromsförmåga på vått väglag
  • Grepp på snö
  • Körkomfort
  • Ljudnivå inne i bilen
  • Däckslitage
  • Bränsleförbrukning  N/A
Däckstorlek och fordonstillverkare
225 / 40 R18 ZR
bmw 328cim e46
Resultat: Skulle du köpa igen? Probably
Kommentar:
Klockrent och rekommenderbart högfarts däck som även pallar en viss bankörning! Dock lite orolig vid kurvdagning pga smÃ¥ marginaler mellan däckskri och avÃ¥kning, tycker mina gamla ps2or var bättre pÃ¥ det. /T

26.10.2005 insändare  Note  3.81
(20 000 km driven)
  • Grepp på torrt väglag
  • Bromsförmåga på torrt väglag
  • Grepp på vått väglag
  • Bromsförmåga på vått väglag
  • Grepp på snö
  • Körkomfort
  • Ljudnivå inne i bilen
  • Däckslitage
  • Bränsleförbrukning  N/A
Däckstorlek och fordonstillverkare
205 / 50 R16 V
Volvo V40, 2,0 T V40, 2,0 T
Resultat: Skulle du köpa igen? Definitely
Kommentar:
Tidigare satt Goodyear NCT5 och som "ringlade sig fram". Bilen var klart oroligare i framvagn och behövde passas mer med ratten. Efter byte till Bridgestone S-03 lÃ¥g bilen mycket bättre pÃ¥ vägen och gick stabilt och rakt fram. Däcket kändes MYCKET sportigare är det gamla NCT5.