Unik däckmönsterteknik mer fler däckspår i olika former, riktningar och spårdjup
Innovativ full kvartsblandning
Massiv zon i mitten av slitbanan
Mönster med smygteknikdesign
Sfäriskt däck med stegförsedda längsgående fåror
Fördelar
Exceptionellt bra grepp på våta vägar, snö och is
Optimerade vägegenskaper på snö och is Reducerat rullmotstånd
Extra stabilitet för förbättrad väghållning på torra och våta vägytor
Svagt invändigt buller: ljudet absorberas av de många ytorna i de längsgående fårorna och sidofårorna
Minimal risk för vattenplaning, mycket bra prestanda på våt vägbana
Vredestein Snowtrac 5 är ett vinterdäck som trotsar de mest extrema och oförutsägbara väderförhållanden, såsom våta, kalla eller hala vägar. Utgångspunkten var att säkerställa optimal säkerhet, enastående prestanda och hållbarhet. Tack vare den unika mönsterkanalstekniken, som innefattar fler mönsterkanaler med varierande form, riktning och profildjup, ger däcket utmärkt grepp på våta vägar, snö och is. En solid mittzon ger extra stabilitet för bättre väghållning på torra och våta ytor. Vredestein Snowtrac 5 har Stealth-design: de längsgående och tvärgående spåren består av många ytor av olika format som absorberar ljud, vilket gör bilarna tystare både invändigt och utvändigt.
EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser
Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.
Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.
Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.
Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.
Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.
Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.
Business Reviews
Profile:Snowtrac 5
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
09/2014
Auto Zeitung
205/55 R16 91H
Highly recommended Rekommendation för Vredesteins nya Snowtrac 5 med genomgående stabil prestation.
Märke
Vredestein
Modell
Snowtrac 5
Dimension
205/55 R16 91H
Bredd
205
Däckets profil
55
Construction type
R
Däckstorlek
16
Belastningsindex
91
Hastighetsindex
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Däck kräver slang
M/C
Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.
Var den första att få reda på nya produkter, exklusiva erbjudanden och kampanjer. Registrera dig nu för att få Tirendo.se nyhetsbrev och få €5 rabatt på ditt nästa däckköp. Minimum beställningsvärde €150, kan endast nyttjas en gång.