Pirelli
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Pirelli

Pirelli P ZERO CORSA PZC4 315/30 ZR21 (105Y) XL N0

Pirelli

Pirelli P ZERO CORSA PZC4 315/30 ZR21 (105Y) XL N0

Pirelli - Däckproducent från Italien, kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
315/30 ZR21 (105Y) XL N0 
Tillgänglighet:
tillgängligt
Däcktyp:
SommardäckSo
Hastighet:
(Y): Godkänd över 300 km/h
EAN:
8019227361247
Artikelnummer:
R-415050
Däckmärkning:
DEX:
Kundens betyg:
(28)
EU
European Production
Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på support​@tirendo.se
kr 6 982
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckmärkning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer

The P ZERO™ CORSA (PZC4) är däcket som tagit tillvara på det bästa från motorsportsteknologin till körning på både väg och bana. Utvecklat i samarbete med de ledande tillverkarna av högprestandabilar är det perfekt för alla vägytor. Racing-gummiblandningen tillåter extrem handling samt maximal dragkraft och bromsprestanda.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

PZEROCORSAPZC4 tyre review

Genomsnittsresultat av 369 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 12 502
03.08.2022 insändare Ulf Nordeke
Stabila, inte så känsliga för spåriga svenska vägar
23.03.2022 insändare Arton
En av däcken fick köpa igen . Kunde inte balansera . Returnera kostade1500 kr. Jag köpte en samma dag som jag byt däcken.
08.10.2020 insändare Håkan Johansson
Riktigt bra däck !!
01.09.2020 insändare Niklas Karlsson
Mycket bra och prisvärt däck. Det går tyst och är stabilt. Vid mycket vatten på vägen så får man sakta in lite men då skall det vara ordentliga pölar eller sliten vägbana som samlar vatten.
Se fler recensioner
Märke Pirelli
Modell P ZERO CORSA PZC4
Dimension 315/30 ZR21 (105Y) XL N0
Bredd 315
Däckets profil 30
Construction type ZR
Däckstorlek 21
Belastningsindex 105
Hastighetsindex ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.


Nyhetsbrev

Anmäl dig nu till nyhetsbrevet och få alltid de senaste nyheterna och bästa erbjudanden direkt i din e-postadress.