Kundtjänst (Mo–Fr: 7–22):
+46 (0) 101992581
Vänligen notera: Däcken levereras utan fälgar
(Fälgarna på bilderna är endast i illustrativt syfte.)

Michelin Pilot Super Sport
215/45 ZR17 (91Y) XL

Däckstorlek
215/45 ZR17 91(Y)  Ändra 
Tillgänglighet
just nu är den här produkten ej i lager
Däcktyp
Sommardäck So
Hastighet
(Y): Godkänd över 301 km/h
EAN
3528704964338
Artikelnummer
R-279969
Däckmärkning
F A 71 dB
Kundens betyg
(322)
Ofta Köpt Tillsammans:
  • Totalbelopp:
    kr 7.825
    1 x Michelin Pilot Super Sport 215/45 ZR17 (91Y) XL =
    kr 1.853
    1 x Castrol 5 Liter Kanister =
    kr 413
  • just nu är den här produkten ej i lager
Fri frakt*
2-5 arbetsdagar leveranstid **
30 dagars öppet köp***
Över 1.000 monteringsstationer
  • Beskrivning
  • EU däckmärkningar:
  • Kundens betyg

Michelin Pilot Super Sport - En fantastisk körupplevelse i total säkerhet

Speciellt utvecklat för supersportbilar och tuning i ultra high performance-klassen.
Utvecklat med erfarenhet från endurance-racing för den mest utmanande körningen!

Produktfördelar:

MICHELIN Pilot Super Sport  har rekord i bromsning i hög hastighet(1)
...och med MICHELIN Total Performance får du mer prestanda i varje däck

Säkerhet även under de mest krävande förhållandena.
3 meter kortare bromssträcka på vått underlag.
Teknik som härstammar från 13 raka segrar i Le Mans 24-timmars.

Bästa köregenskaperna på torrt underlag:

Nummer 1 på torrt underlag.
Det snabbaste däcket.
Utvecklat i samarbete med Porsche, BMW M och Ferrari.

TWARON-BÄLTE:

Twaron-bältet garanterar bättre stabilitet i mycket höga hastigheter.
Twaron-bältet ger ett högre tryck i mitten av slitbanan än i skuldrorna.
Centrifugalkraften är därför bättre kontrollerad och trycket blir jämnare över slitbanan.

DUAL COMPOUND:

En ny fördelning av 2 olika gummiblandningar på in- och utsida av kontaktytan.
Utsida: en ny kimröksförstärkt elastomer hämtad direkt från Le Mans 24-timmars.
Resultat: extrem uthållighet även i de skarpaste kurvorna.
Insida: senaste generationen av elastomerer med exceptionellt våtgrepp som formar sig självt över de minsta oregelbundheter i vägbanan samt bryter vattenhinnan.

VARIABLE CONTACT PATCH 2.0:

Oavsett om du accelererar kraftigt på en raksträcka eller i en kurva, får du optimalt grepp.
I kurvan ändras kontaktytans form, men andelen gummi i kontakt med vägen förblir densamma som vid körning rakt fram.
Krafter och temperaturer fördelas jämnare över kontaktytan tack vare de senaste digitala simuleringarna som används inom flyg- och bilindustri.

Juridiska fotnoter
(1) Rekord med Koenigsegg  Agera R år 2011, i Ängelholm, Sverige. Från 300 till 0 km/h på 6,66 sekunder.

Den Europeiska däckmärkningen

Introduktion
Sedan 1 November 2012 måste alla däck som tillverkas efter 1 juli 2012 visa den europeiska däckmärkningen.

Fördelar
Den Europeiska unionen har utvecklat den den här nya bestämmelsen för att främja ekonomisk och miljömässig effektivitet och säkerställa vägsäkerhet.

Nackdelar Däckmärkningen kan ge en överblick och ge kunden mer insyn, men den täcker endast tre kriterier. För att göra en omfattande utvärdering av ett däck krävs det många fler funktionsegenskaper. Testresultat från olika testinstitut som exempelvis ADAC är mycket mer strikta, särskilt när det gäller test av vinterdäck.

Vi vill poängtera att det är tillverkaren som märker däcken och gör informationen tillgänglig för oss. Om du inte kan hitta märkningen har tillverkaren antingen inte informerat oss om märkningen, eller så har produkten tillverkats innan juli 2012. Innan det datumet behövde däck inte ha en märkning, så i vissa fall är det möjligt att du köper ett däck som inte har en däckmärkning. .

Symboler
Däcken är klassificerade utifrån tre egenskaper:
• Bränsleeffektivitet (bokstäverna A till G)
• Våtgrepp (bokstäverna A to G)
• Extern ljudnivå

Vidta åtgärder
Det är i slutändan föraren som avgör bränsleförbrukningen. För att kunna minska detta på lång sikt kan vi vara försiktiga med bromsen och därför bli mer bränsleeffektiva och miljömedvetna.

Regelbunden kontroll av trycket i däcket hjälper till att förbättra rullmotstånd, minska energiförlust och säkerställa optimal vidhäftning på våta underlag. För att minska risken för olyckor och för att garantera säkerheten för dig och andra som använder vägarna bör du alltid hålla ett rimligt avstånd.

Mer information: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Välj däck ur vårt stora onlinesortiment eller be oss om hjälp. Våra experter hjälper dig gärna att hitta lämpliga däck från vårt omfattande utbud av produkter.

Bränsleeffektivitet

Klassificeringen av bränsleeffektivitet är indelad i sju klasser, från A-klassen (den högsta) till G-klassen (den lägsta). Ett däck i A-klassen förbrukar 0.1 liter mindre på 100 km än ett däck i B-klassen. En viktig beståndsdel för bränsleeffektivitet är rullmotståndet eller rullfriktionen.

Rullmotstånd
Rullmotstånd är kraften som motverkar rörelse. Det uppstår till exempel när ett hjul rullar. Rullmotstånd beror inte bara på geometrin utan även materialets egenskaper.

Genomsnitt Genomsnittsvärdet är mellan C-E. Klass D används inte.

Våtgrepp

Det visar hur effektivt fordonet kan bromsa på våta vägar. Våtgrepp är en viktig egenskap, särskilt för sommardäck. Class A har högst säkerhet och kortast bromssträcka. Class F har lägst säkerhet och längst bromssträcka.

Klasserna i våtgrepp är baserade på testkörning på våta vägar i en genomsnittlig hastighet på 80 km/h. Skillnaden mellan däcks bromssträcka är 3-5 fot per klass. Skillnaden på bromssträckan mellan Klass A och Klass F kan till exempel vara upp till 18 meter.

Genomsnitt Det genomsnittliga värdet på däck ligger mellan B-E. Klass D och G används inte.

Däckljud

Symbolen indikerar extern däckljud i decibel med hjälp av tre ljudvågor för att tydliggöra om däcket kan hålla sig till godkänd ljudnivå. Externt däckljud motsvarar inte däckljudet inne i kupén.

En kontinuerlig ljudnivå över 80 decibel kan orsaka hälsoproblem.

Symbol
Tre ljudvågor symboliserar de sämsta resultaten. Detta är däck som överstiger den godkända maximumgränsen. En symbol med 2 ljudvågor har ljudnivåer som motsvarar den godkända nivån. Däck som har 1 ljudvåg är över tre decibel tystare än den godkända ljudnivån.

Michelin Pilot Super Sport tyre review

Genomsnittsresultat av 322 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 2 761 150

14.10.2015 from Minerva
I have the same dimension for all four wheels, some negative camber on the front and back, and super grippy! Perfect for performance and track racing!! Got a lot of confidence with these tyres!

07.10.2015 from Ralph Johansson
Mycket precis styrning om än en aning långsam. Absorberar ojämnheter bra. Balans och rullkomfort perfekt.

16.01.2014 from Christer Genetay
Har en mycket kraftfull motor i bilen.Har aldrig haft bättre grepp än jag har i dessa däck. Helt suveräna vid kraftig axeleration och hårda inbromsningar och i kurvor.

18.10.2012 from Henke
Suveränt grepp och styrkänsla, trodde inte det skulle skilja så mycket jämfört med vanliga Pilot Sport.

Se fler recensioner

Michelin Pilot Super Sport - En fantastisk körupplevelse i total säkerhet

Speciellt utvecklat för supersportbilar och tuning i ultra high performance-klassen.
Utvecklat med erfarenhet från endurance-racing för den mest utmanande körningen!

Produktfördelar:

MICHELIN Pilot Super Sport  har rekord i bromsning i hög hastighet(1)
...och med MICHELIN Total Performance får du mer prestanda i varje däck

Säkerhet även under de mest krävande förhållandena.
3 meter kortare bromssträcka på vått underlag.
Teknik som härstammar från 13 raka segrar i Le Mans 24-timmars.

Bästa köregenskaperna på torrt underlag:

Nummer 1 på torrt underlag.
Det snabbaste däcket.
Utvecklat i samarbete med Porsche, BMW M och Ferrari.

TWARON-BÄLTE:

Twaron-bältet garanterar bättre stabilitet i mycket höga hastigheter.
Twaron-bältet ger ett högre tryck i mitten av slitbanan än i skuldrorna.
Centrifugalkraften är därför bättre kontrollerad och trycket blir jämnare över slitbanan.

DUAL COMPOUND:

En ny fördelning av 2 olika gummiblandningar på in- och utsida av kontaktytan.
Utsida: en ny kimröksförstärkt elastomer hämtad direkt från Le Mans 24-timmars.
Resultat: extrem uthållighet även i de skarpaste kurvorna.
Insida: senaste generationen av elastomerer med exceptionellt våtgrepp som formar sig självt över de minsta oregelbundheter i vägbanan samt bryter vattenhinnan.

VARIABLE CONTACT PATCH 2.0:

Oavsett om du accelererar kraftigt på en raksträcka eller i en kurva, får du optimalt grepp.
I kurvan ändras kontaktytans form, men andelen gummi i kontakt med vägen förblir densamma som vid körning rakt fram.
Krafter och temperaturer fördelas jämnare över kontaktytan tack vare de senaste digitala simuleringarna som används inom flyg- och bilindustri.

Juridiska fotnoter
(1) Rekord med Koenigsegg  Agera R år 2011, i Ängelholm, Sverige. Från 300 till 0 km/h på 6,66 sekunder.

*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.
***Fälgar och kompletta hjul exkluderas från fri leverans (9,90 EURO per hjul / fälg).
x
Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK
Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK