Kumho
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Kumho

Kumho Solus KH17 155/80 R13 79T

Kumho

Kumho Solus KH17 155/80 R13 79T

Kumho - Däckproducent fran Korea, i mellansegmentet.

Däckstorlek
155/80 R13 79T 
Tillgänglighet:
just nu är den här produkten ej i lager
Däcktyp:
SommardäckSo
Hastighet:
T: Godkänd upp till 190 km/h
EAN:
8808956112417
Artikelnummer:
R-250705
Däckmärkning:
DEX:
Kundens betyg:
(54)
Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på support​@tirendo.se
just nu är den här produkten ej i lager
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckmärkning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer

Denna SOLUS KH17 är ett modernt prestanda däck för sådana toppsäljande halvkombi och salonger som Fords Fiesta och Focus,

Volkswagen Polo och Golf och Vauxhall s Corsa och Astra.

Det har redan vunnit godkännande av ett antal större europeiska bil tidningar och tilldelades Bästa köp fall vilka? Magazine.Denna Solus KH17 funktioner tre breda längsgående spår för optimal blöta vädret prestanda och exceptionella tack stabilitet vare förstärkta slitbaneblock utrustade med viftade semi-spår.

Denna KH17 finns i en mängd storlekar från 155/65R13 till 225/50R17 och betyg hastighet H-V

  • Bevisade höga vått och torrt grepp
  • Lägre ljudnivå
  • Förbättrad körkomfort

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

SolusKH17 tyre review

Genomsnittsresultat av 506 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 10 868
11.02.2024 insändare Bengt-Åke Forsman
Jag
02.03.2023 insändare Per-Erik Hamberg
Som ni själva troligast ser så köptes däcken under hösten , så har nästan inte använt dom eftersom vinterdäck var valet efter någon vecka . Så kom igen med frågorna efter sommaren .
01.09.2021 insändare Jonas
Håller väl inte för evigt då de är i ett bra prisläge men går tyst och mjukt. Nöjd...
12.03.2021 insändare ZORAN
MJUKT OCK TIST LJUD
Se fler recensioner
Märke Kumho
Modell Solus KH17
Dimension 155/80 R13 79T
Bredd 155
Däckets profil 80
Construction type R
Däckstorlek 13
Belastningsindex 79
Hastighetsindex (T)
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.


Nyhetsbrev

Anmäl dig nu till nyhetsbrevet och få alltid de senaste nyheterna och bästa erbjudanden direkt i din e-postadress.