Vänligen notera: Däcken levereras utan fälgar (Fälgarna på bilderna är endast i illustrativt syfte.)
HankookVentus S1 Evo 3 K127255/40 ZR19 (100Y) XL 4PR SBL
HankookVentus S1 Evo 3 K127255/40 ZR19 (100Y) XL 4PR SBL
Hankook - Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Utmärkt prestanda, kundsäkerhet och komfort är nyckelfaktorer för våra hållbara däck.
Däckmönster
Sammanflätade spår Ventus S1 evo3 är utrustad med sammanflätade utvändiga spår för att säkra grepp och förhindra vattenplaning på våta, glatta ytor. Detta förstärker dess prestanda på våta väglag och vid svängningar i regn utan att kompromissa med köregenskaper på torra väglag.
Mycket styv utvändig skuldra De yttre blocken och skuldrorna, där tung belastning och kontakttryck är koncentrerade på grund av svängning, expanderas; den maximala greppkraften vid styrning är säkrad genom dubbelverkan av Aramid-hybridförstärkningsbälte, vilket säkrar den platta kontaktytan under alla förhållanden; och köregenskaperna på torrt väglag förbättras med 15%.
Invändig Det ger en förbättrad prestanda för vattenplaning eller våtbromsning genom att öka antalet inre låsningar (block) för att säkra mellanrummen för ökad dränering.
Utvändig Antalet yttre låsställen är optimerade för att säkerställa styrningens greppegenskaper som krävs för svängning på torrt väglag, och den är utformad för att bidra till minskning av mönsterljud.
Däckstruktur
Slitbanans gummiblandning
Aqua Pine-gummiblandning innehåller harts som är utvunnet från barrträd och vegetabilisk olja som blandas med avancerad teknik. Detta ökar hårdheten i däckmönstret och ger utmärkt prestanda och stabilitet på våta vägar.
Aramid Hybrid förstärkningsbälte
Däckets styrka har ökats för att svara på en hög nivå av initialt kraftuttag och initial acceleration.
Vikta förstärkningar för bälteskanten
Bältets hållbarhet har förbättrats.
Tillämpning av höghållfaststål i bältetrådarna
Genom användning av höghållfasta bälten, absorberar däcket yttre stötar, vilket ökar livslängden och förbättrar komforten.
Dubbla lager med fiber förstyvning
Däckets hårdhet är strukturellt säkerställd med den dubbla strukturen av fiber förstyvning.
Stark skarvlös klinchtråd
Genom att öka bindningskraften mellan däcket och fälgen, även vid hög initial acceleration, kommer däcket inte rotera på fälgen.
EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser
Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.
Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.
Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.
Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.
Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.
Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.
Business Reviews
Profile:Ventus S1 Evo 3 K127
Review Date
Test Facility
Dimensions
Review Text
Review Rating
Seal
09/2021
Auto Express
255/40 ZR19 (100Y) XL 4PR SBL
Highly recommended A deserved first test win for Hankook. It really excelled in wet braking, but this was a great all-round performance.
Märke
Hankook
Modell
Ventus S1 Evo 3 K127
Dimension
255/40 ZR19 (100Y) XL 4PR SBL
Bredd
255
Däckets profil
40
Construction type
ZR
Däckstorlek
19
Belastningsindex
100
Hastighetsindex
((Y))
With/Without Valve (TT/TL)
Däck kräver slang
M/C
Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.
Var den första att få reda på nya produkter, exklusiva erbjudanden och kampanjer. Registrera dig nu för att få Tirendo.se nyhetsbrev och få €5 rabatt på ditt nästa däckköp. Minimum beställningsvärde €150, kan endast nyttjas en gång.