Goodyear
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Goodyear

Goodyear KMAX S 355/50 R22.5 156K 18PR

Goodyear

Goodyear KMAX S 355/50 R22.5 156K 18PR

Goodyear - Däckproducent från USA. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
355/50 R22.5 156K 18PR 
Tillgänglighet:
just nu är den här produkten ej i lager
Däcktyp:
VinterdäckWi
M+S märkt
med snöflingesymbol
Hastighet:
K: Godkänd upp till 110 km/h
EAN:
5452000662583
Artikelnummer:
R-309980
Däckmärkning:
Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på support​@tirendo.se
just nu är den här produkten ej i lager
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckmärkning
  • Tekniska specifikationer

Goodyear KMAX S

Upp till 35 % längre körsträckajämfört med föregångaren*. Tack vare den datorgenererade slitbaneprofilen för optimerad fördelning av däcktrycket kan KMAXS-däcket erbjuda:

  • Lång livslängd och jämnt slitage
  • Ökad robusthet
  • Bra väghållning, styrkontroll
  • Utmärkt bromsförmåga på våta underlag

Ny generation av styrdäck. Tack vare den datorgenererade slitbaneprofilen för optimerad fördelning av däcktrycket erbjuder KMAX S-däcket jämnt slitage, lång livslängd, robusthet, bra bromsförmåga i väta och utmärkt manövreringsförmåga, vilket gör däcket till det perfekta valet för åkerier.

IntelliMax Rib Technology 3 mittribbor stöder varandra och ger en styvare konstruktion med bättre halkskydd, särskilt i kurvor. -> Upp till 30 % längre livslängd än föregångaren.

Kant- och flexomatic-sajpar Många greppande kanter suger tag i vägytan -> Optimerat våtgrepp och kortare bromssträckor.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

Märke Goodyear
Modell KMAX S
Dimension 355/50 R22.5 156K 18PR
Bredd 355
Däckets profil 50
Construction type R
Däckstorlek 22.5
Belastningsindex 156
Hastighetsindex (K)
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.


Nyhetsbrev

Anmäl dig nu till nyhetsbrevet och få alltid de senaste nyheterna och bästa erbjudanden direkt i din e-postadress.