Eagle F1 Asymmetric 3 ROF
Goodyear
Vänligen notera: Däcken levereras utan fälgar
(Fälgarna på bilderna är endast i illustrativt syfte.)
Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF 225/45 R19 96W XL *, runflat

Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF 225/45 R19 96W XL *, runflat

Goodyear - Däckproducent från USA. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek: 225/45 R19 96W XL *, runflat 
Tillgänglighet: tillgängligt
Däcktyp: SommardäckSo
Hastighet: W: Godkänd upp till 270 km/h
EAN: 5452000748195
Artikelnummer: R-393664
Däckmärkning: Rullmotstånd B Våtgrepp B Bulleremission 70dB
DEX:
Kundens betyg:
(3)
Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på support​@tirendo.se
bara
kr 2.247
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy***
Över 1.000 monteringsstationer
Ofta Köpt Tillsammans:
  • Beskrivning
  • Däckmärkning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Det nya högprestandadäcket som ger kortare bromssträcka på både våta och torra väglag så att du alltid har kontrollen och kan njuta av din resa

  • Kortare bromssträcka på både våta och torra väglag
  • Förbättrat grepp for följsam väghållning och kontroll
  • Monteras av ledande biltillverkare

Kortare bromssträcka på både våta och torra väglag

Med Active Braking-teknik ökar kontaktytan och greppet när du bromsar. Den ökade markkontakten ger kortare bromssträcka på både våta och torra väglag.

Grepp for inbromsning och väghållning

Grip Booster-gummiblandningen som används i Eagle F1 Asymmetric 3 är tillverkad med häftande harts som ökar vidhäftningen mot underlaget. Det ger bättre grepp för inbromsning och väghållning på både våta och torra väglag.

Styrprecision och hållbarhet

Ny förstärkningsteknik ger starkare och lättare konstruktion som förbättrar väghållning, kurvgrepp, mönsterslitage och bränsleeffektivitet.

Testrapport från TÜV

The Eagle F1 Asymmetric 3 jämfört med konkurrenterna

2,6 meter = 9 % kortare bromssträcka på våta vägar*

1,3 meter = 4 % kortare bromssträcka på torra vägar*

4 % bättre våthantering*

Jämfört med genomsnittlig prestanda på de 3 senaste modellerna från huvudkonkurrenter i UHP-segment (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testat av TÜV SÜD Product Service i sept-okt 2015 på beställning av Goodyear Dunlop. Nya UHP, däckstorlek: 225/45 R17 91Y; Testbil: VW Golf; Testplatser: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); Rapportnr. 713066268

** Betyg på rullmotstånd: : Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100 Genomsnitt för ledande konkurrenter – 89,1 Del av test angivet ovan med rapportnr. 713066268.

EU Däckbeteckningar och Effektivitetsklasser

EU Däckbeteckningar och Effektivitetsklasser

Europeiska Unionen, genom CE 1222/2009, har gett mandat att alla däck till personbilar och nyttofordon tillverkade efter den 1 juli 2012 ska innehålla standardiserade EU Däckbeteckningar som klassificerar dem enligt tre prestandaegenskaper:drivmedelseffektivitetklassificerad från A till G,väggrepp på vått underlag klassificerad från A till G, och bullerutsläpp i decibel.

Sådana däckkategorier som ej påverkas av detta mandat inkluderar: regummerade däck, terränggående däck för yrkesmässigt bruk, racing-/sportbilsdäck, samt vissa typer av däck som är designade för att förbättra friktionsegenskaperna såsom dubbdäck, reservdäck av T-typ, däck till bilar gjorda före 1990, däck med högsta tillåtna hastighet på 80 km/h, däck till fälgar med diameter på 254 mm eller mindre och fälgar med diameter på 635 mm eller större.
Denna beteckning är avsedd att å ena sidan främja ekonomisk och ekologisk effektivitet i trafiken, samt förbättra trafiksäkerheten, och å andra sidan hjälpa konsumenter välja lämpliga däck genom att försäkra en viss grad av produktinsyn.

Ändock, beteckningen har kritiserats för att den visar bara ett väldigt begränsat antal egenskaper. Branschkunniga anser att det finns många fler däckegenskaper som är viktiga och relevanta för trafiksäkerheten, inklusive men inte begränsade till vattenplaningsegenskaper, körstabilitet, produkt förväntade livslängd, produktegenskaper på våta och torra vägbanor annat än ”väggrepp på vått underlag”, egenskaper i snö.
Däcktillverkare föreslår att testresultaten från olika institutioner och branschtidningar bör fortsätta vara en viktig informationskälla för slutkonsumenten, därför att de fokuserar på ett brett spektrum av däckegenskaper.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ROF tyre review

Genomsnittsresultat av 3 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö  N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 11 499
17.04.2019 from Tommy
Mycket tysta och behagliga däck
06.02.2019 from Rein Liiv
Mina däck före köpet separerade med 10mm av slitbanan höger fram. 50cm av slitbanan i längsled slog mot karossen. Jag fick ta till reservdäcket. Bytte senare detta mot 2x nya av samma typ. Mina däck heter 235/45-17. 235 finns inte i däcksbredden ovan. Har en förkärlek till GoodYear eftersom min far, August Liiv, arbetade på GoodYear i Norrköping tills fabriken stängde 1983? Fabriken kördes till Fulda i Tyskland. Han arbetade som ingenjör på utvecklingsavdelningen sedan 1965 som D-5. Vi har därav alltid kört på GoodYear däck.
12.01.2019 from Jörgen S
Mycket prisvärt däck! Mycket bra grepp på torrt underlag, bra grepp på vått underlag, bra bullernivå trots bredd och högt däcktryck (2,8 Bar) rekommenderas.
05.01.2019 from Valmir
Stabila sport däck med bra grepp i torrt och vått underlag.
Se fler recensioner
Märke Goodyear
Säsong
Modell Eagle F1 Asymmetric 3 ROF
Dimension 225/45 R19 96W XL *, runflat
Bredd 225
Däckets profil 45
Construction type R
Däckstorlek 19
Belastningsindex 96
Hastighetsindex (W)
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.
***Fälgar och kompletta hjul exkluderas från fri leverans (9,90 EURO per hjul / fälg).
Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK