Goodyear
Vänligen notera: Däcken levereras utan fälgar
(Fälgarna på bilderna är endast i illustrativt syfte.)
Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17 94Y XL

Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17 94Y XL

Goodyear - Däckproducent från USA. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
225/45 R17 94Y XL 
Tillgänglighet:
just nu är den här produkten ej i lager
Däcktyp:
SommardäckSo
Hastighet:
Y: Godkänd upp till 300 km/h
EAN:
5452000497925
Artikelnummer:
R-302359
Däckmärkning:
DEX:
Business Reviews:
sport auto
Kundens betyg:
(52)
Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på support​@tirendo.se
just nu är den här produkten ej i lager
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckmärkning
  • Business Reviews
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Det nya högprestandadäcket som ger kortare bromssträcka på både våta och torra väglag så att du alltid har kontrollen och kan njuta av din resa

  • Kortare bromssträcka på både våta och torra väglag
  • Förbättrat grepp for följsam väghållning och kontroll
  • Monteras av ledande biltillverkare

Kortare bromssträcka på både våta och torra väglag

Med Active Braking-teknik ökar kontaktytan och greppet när du bromsar. Den ökade markkontakten ger kortare bromssträcka på både våta och torra väglag.

Grepp for inbromsning och väghållning

Grip Booster-gummiblandningen som används i Eagle F1 Asymmetric 3 är tillverkad med häftande harts som ökar vidhäftningen mot underlaget. Det ger bättre grepp för inbromsning och väghållning på både våta och torra väglag.

Styrprecision och hållbarhet

Ny förstärkningsteknik ger starkare och lättare konstruktion som förbättrar väghållning, kurvgrepp, mönsterslitage och bränsleeffektivitet.

Testrapport från TÜV

The Eagle F1 Asymmetric 3 jämfört med konkurrenterna

2,6 meter = 9 % kortare bromssträcka på våta vägar*

1,3 meter = 4 % kortare bromssträcka på torra vägar*

4 % bättre våthantering*

Jämfört med genomsnittlig prestanda på de 3 senaste modellerna från huvudkonkurrenter i UHP-segment (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Testat av TÜV SÜD Product Service i sept-okt 2015 på beställning av Goodyear Dunlop. Nya UHP, däckstorlek: 225/45 R17 91Y; Testbil: VW Golf; Testplatser: Montpellier (F), Colmar-Berg (L); Rapportnr. 713066268

** Betyg på rullmotstånd: : Continental Sport Contact 5 –101.6; Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100 Genomsnitt för ledande konkurrenter – 89,1 Del av test angivet ovan med rapportnr. 713066268.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.

Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.

Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.

Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.

Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.

Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.

Business Reviews
Profile:Eagle F1 Asymmetric 3
Review Date Test Facility Dimensions Review Text Review Rating Seal
04/2017 sport auto 225/45 R17 94Y XL Recommendable

Eagle F1 Asymmetric 3 tyre review

Genomsnittsresultat av 602 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 177 206
09.06.2021 insändare Martin
Mycket bra grepp i alla lägen, billiga jämfört med andra märkes däck. Aldrig lyckats låsa däcken varken på torr eller blöt körbana.
27.12.2020 insändare Hagart Valtersson
En behaglig körkänsla med gott väggrepp. Klarar gott våta vägbanor även med tydliga regnfyllda hjulspår.
31.10.2020 insändare Roger L
The BMW 320d X drive is quite noisy in the coupe compartment. With these tires an remarkably improvement is made.
10.07.2020 insändare Tommy Blomberg
Bra fäste på torr väg o vid axet
Se fler recensioner
Märke Goodyear
Modell Eagle F1 Asymmetric 3
Dimension 225/45 R17 94Y XL
Bredd 225
Däckets profil 45
Construction type R
Däckstorlek 17
Belastningsindex 94
Hastighetsindex (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.

Nyhetsbrev

Var den första att få reda på nya produkter, exklusiva erbjudanden och kampanjer. Registrera dig nu för att få Tirendo.se nyhetsbrev och få
€5 rabatt på ditt nästa däckköp.

Minimum beställningsvärde €150, kan endast nyttjas en gång.