Goodyear
Vänligen notera: Däcken levereras utan fälgar
(Fälgarna på bilderna är endast i illustrativt syfte.)
Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 265/40 ZR19 (98Y) N0

Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 265/40 ZR19 (98Y) N0

Goodyear - Däckproducent från USA. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek: 265/40 ZR19 (98Y) N0 
Tillgänglighet: tillgängligt
Däcktyp: SommardäckSo
Hastighet: (Y): Godkänd över 301 km/h
EAN: 5452000391322
Artikelnummer: R-217199
Däckmärkning: Rullmotstånd E Våtgrepp B Bulleremission 70dB
DEX:
Kundens betyg:
(142)
Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på support​@tirendo.se
bara
kr 2.571
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy***
Över 1.000 monteringsstationer
  • Beskrivning
  • Däckmärkning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer

Däcket med ultrahög prestanda och kortare bromssträckor i svåra situationer

  • Kortare bromssträcka på både våta och torra vägar
  • Mycket god väghållning
  • Bättre bränsleekonomi

Kortare bromssträcka på både våta och torra vägar
ActiveBraking-tekniken ökar däckets kontakt med underlaget när du bromsar och ger säkrare inbromsningar vid de tillfällen då bråkdelar av en sekund är viktiga. I tester mot konkurrerande däck fick Eagle F1 Asymmetric 2 tre meter kortare bromssträcka på våta vägar och två meter kortare bromssträcka på torra vägar.*

Mycket god väghållning
Få ut mer av din högprestandabil. Ytans gummiblandning med högt kiselinnehåll ger ett förbättrat grepp och säkra vägegenskaper på både våta och torra vägar. Den styva stommen ger en förbättrad precision i styrningen vid höga hastigheter. Valdes nyligen som fabriksmonterat däck för den nya Mercedes-Benz CLS.

Bättre bränsleekonomi
Goodyears FuelSaving-teknik ger både lägre bränslekostnader och koldioxidutsläpp2 utsläpp. Lättviktskonstruktionen gör att mindre energi går åt för att rotera däcket och gummiblandningen ger en minskad värmeutveckling.

*Jämfört med medelresultaten för tre ledande konkurrenter. Bromssträcka från 80 km/h till 20 km/h på våt vägbana, samt bromssträcka från 100 km/h till 0 km/h på torr vägbana, testat av TÜV SÜD Automotive i december 2010, däckdimension: 255/40R19, testbil: Audi A7, plats: Mireval, Frankrike och Garching, Tyskland, rapportnummer: 76244706-1

EU Däckbeteckningar och Effektivitetsklasser

EU Däckbeteckningar och Effektivitetsklasser

Europeiska Unionen, genom CE 1222/2009, har gett mandat att alla däck till personbilar och nyttofordon tillverkade efter den 1 juli 2012 ska innehålla standardiserade EU Däckbeteckningar som klassificerar dem enligt tre prestandaegenskaper:drivmedelseffektivitetklassificerad från A till G,väggrepp på vått underlag klassificerad från A till G, och bullerutsläpp i decibel.

Sådana däckkategorier som ej påverkas av detta mandat inkluderar: regummerade däck, terränggående däck för yrkesmässigt bruk, racing-/sportbilsdäck, samt vissa typer av däck som är designade för att förbättra friktionsegenskaperna såsom dubbdäck, reservdäck av T-typ, däck till bilar gjorda före 1990, däck med högsta tillåtna hastighet på 80 km/h, däck till fälgar med diameter på 254 mm eller mindre och fälgar med diameter på 635 mm eller större.
Denna beteckning är avsedd att å ena sidan främja ekonomisk och ekologisk effektivitet i trafiken, samt förbättra trafiksäkerheten, och å andra sidan hjälpa konsumenter välja lämpliga däck genom att försäkra en viss grad av produktinsyn.

Ändock, beteckningen har kritiserats för att den visar bara ett väldigt begränsat antal egenskaper. Branschkunniga anser att det finns många fler däckegenskaper som är viktiga och relevanta för trafiksäkerheten, inklusive men inte begränsade till vattenplaningsegenskaper, körstabilitet, produkt förväntade livslängd, produktegenskaper på våta och torra vägbanor annat än ”väggrepp på vått underlag”, egenskaper i snö.
Däcktillverkare föreslår att testresultaten från olika institutioner och branschtidningar bör fortsätta vara en viktig informationskälla för slutkonsumenten, därför att de fokuserar på ett brett spektrum av däckegenskaper.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 tyre review

Genomsnittsresultat av 142 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 14 757 785
23.09.2019 from Stefan W.
Good Year Eagle F1 är de däck som jag har på alla mina bilar: Vilka är Porsche 928 GTS, FIAT Coupe 20V Turbo samt Mercedes 180 Coupe Komtressor. Ett fantastik däck med mycket bra egenskaper.
03.09.2019 from Andre
Ett klart lyft från de spårkänsliga runflat däck jag hade innan. Drar också mindre samt tystare. Så mycket nöjd.
26.01.2016 from Stefan
Supernöjd. Mjuka fina tysta däck. Rullar lätt. Slitaget känns lågt med tanke på hur mjuka dom är.
15.10.2015 from Niklas Johansson
Känns lite som man kör på tå. Skulle vilja att bilen satt lite mer. Klart att bilen blir kvick i vändningarna men kan kännas lite sladdrig i känslan.
Se fler recensioner
Märke Goodyear
Säsong
Modell Eagle F1 Asymmetric 2
Dimension 265/40 ZR19 (98Y) N0
Bredd 265
Däckets profil 40
Construction type ZR
Däckstorlek 19
Belastningsindex 98
Hastighetsindex ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.
***Fälgar och kompletta hjul exkluderas från fri leverans (9,90 EURO per hjul / fälg).
Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK