Goodyear
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Goodyear

Goodyear Cargo UltraGrip 2 205/75 R16C 110/108R 8PR , Kan dubbas

Goodyear

Goodyear Cargo UltraGrip 2 205/75 R16C 110/108R 8PR , Kan dubbas

Goodyear - Däckproducent från USA. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
205/75 R16C 110/108R 8PR , Kan dubbas  
Tillgänglighet:
just nu är den här produkten ej i lager
Däcktyp:
VinterdäckWi
M+S märkt
med snöflingesymbol
Hastighet:
R: Godkänd upp till 170 km/h
EAN:
5452000755421
Artikelnummer:
R-198962
Däckmärkning:
Vid frågor eller funderingar, kontakta oss på support​@tirendo.se
just nu är den här produkten ej i lager
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckmärkning
  • Tekniska specifikationer

Det hårt arbetande däcket som håller din skåpbil rullande hela vintern

  • Enastående väggrepp på vintervägar
  • Tyst, bekväm körning
  • Minskad risk för vattenplaning
  • Ger hög lastkapacitet

Enastående väggrepp på vintervägar
Mönstret har extra bitande kanter för att ge ett säkert grepp på snö och is. Gummiblandningen för vinterbruk behåller sin flexibilitet i kallt väder och ger förbättrade bromsegenskaper. Cargo UltraGrip 2 kan dubbas för användning under mer extrema vinterförhållanden.

Tyst, bekväm körning
Det ljuddämpande mönstret hos Cargo UltraGrip 2 ger tystare och mer bekväma resor.

Minskad risk för vattenplaning
Kanalerna i mönstrets rullriktning ger en snabb evakuering av vatten och minskar risken för vattenplaning på våta vägar och i töväder.

Ger hög lastkapacitet
Cargo UltraGrip 2 har en hel stålstomme baserad på UniSteel-tekniken som ger en högre lastkapacitet.


EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

Märke Goodyear
Modell Cargo UltraGrip 2
Dimension 205/75 R16C 110/108R 8PR , Kan dubbas
Bredd 205
Däckets profil 75
Construction type R
Däckstorlek 16
Belastningsindex 110/108
Hastighetsindex (R)
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.

Nyhetsbrev

Var den första att få reda på nya produkter, exklusiva erbjudanden och kampanjer. Registrera dig nu för att få Tirendo.se nyhetsbrev och få
€5 rabatt på ditt nästa däckköp.

Minimum beställningsvärde €150, kan endast nyttjas en gång.