Kundtjänst (Mo–Fr: 7–22):
+46 (0) 101992581
Vänligen notera: Däcken levereras utan fälgar
(Fälgarna på bilderna är endast i illustrativt syfte.)

Falken Azenis FK453
275/35 ZR19 (100Y) XL


Däckstorlek
275/35 ZR19 100(Y)  Ändra 
Tillgänglighet
begränsat lager
Däcktyp
Sommardäck So
Hastighet
(Y): Godkänd över 301 km/h
EAN
4250427406152
Artikelnummer
R-212673
Däckmärkning
F B 71 dB
Kundens betyg
(9)
Ofta Köpt Tillsammans:
  • Totalbelopp:
    7.363,23 SEK
    1 x Falken Azenis FK453 275/35 ZR19 (100Y) XL =
    1.737,00 SEK
    1 x Castrol 5 Liter Kanister =
    415,23 SEK
1.737,00 SEK
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2-5 arbetsdagar leveranstid **
30 dagars öppet köp
Över 1.000 monteringsstationer
  • Beskrivning
  • EU däckmärkningar:
  • Kundens betyg

Vårt nya flaggskepp däck Azenis FK453 destilleras från sex år av utveckling och tusentals kilometer av racerbanan och provkörning.

Denna slående däckmönster domineras av längsgående spår - tre bred och en smal. Tillsammans med förskjutna lamellerna integrerade i däcket skuldra, avleder den nya slitbanan effektivt stora vattenvolymer och erbjuder enastående motstånd mot vattenplaning.I kombination med en rundare axel för att förstora däckets fotavtryck, har NUR-Spec

Designen en hel dubbel område mössa lager, avsevärt förbättra riktad stabilitet vid höga hastigheter. Högre styvhet i ytterväggen bidrar till att förbättra kurvtagning, samtidigt som alternerande phaseshifted slitbaneblock skära bullernivåer. Vi löste det komplexa problemet med att hitta en balans mellan en mjuk däck för bra våtgrepp och efterfrågan på hållbarhet och högsta vägprestanda genom att producera en helt ny gummiblandning med en hög andel av kiseldioxid. Tillsatsen av kiseldioxid till den nya NUR-Spec

Förening har levererat förbättrat hantering och utmärkt grepp i alla väglag. Kort sagt, är Azenis FK453 den ambitiösa kulmen på våra decennier av erfarenhet i motorsport.Nur-Spec = den gummiblandning och design har utvecklats med fynd som gjorts från den 24 Race upplevelse på Nürburgring.

Den Europeiska däckmärkningen

Introduktion
Sedan 1 November 2012 måste alla däck som tillverkas efter 1 juli 2012 visa den europeiska däckmärkningen.

Fördelar
Den Europeiska unionen har utvecklat den den här nya bestämmelsen för att främja ekonomisk och miljömässig effektivitet och säkerställa vägsäkerhet.

Nackdelar Däckmärkningen kan ge en överblick och ge kunden mer insyn, men den täcker endast tre kriterier. För att göra en omfattande utvärdering av ett däck krävs det många fler funktionsegenskaper. Testresultat från olika testinstitut som exempelvis ADAC är mycket mer strikta, särskilt när det gäller test av vinterdäck.

Vi vill poängtera att det är tillverkaren som märker däcken och gör informationen tillgänglig för oss. Om du inte kan hitta märkningen har tillverkaren antingen inte informerat oss om märkningen, eller så har produkten tillverkats innan juli 2012. Innan det datumet behövde däck inte ha en märkning, så i vissa fall är det möjligt att du köper ett däck som inte har en däckmärkning. .

Symboler
Däcken är klassificerade utifrån tre egenskaper:
• Bränsleeffektivitet (bokstäverna A till G)
• Våtgrepp (bokstäverna A to G)
• Extern ljudnivå

Vidta åtgärder
Det är i slutändan föraren som avgör bränsleförbrukningen. För att kunna minska detta på lång sikt kan vi vara försiktiga med bromsen och därför bli mer bränsleeffektiva och miljömedvetna.

Regelbunden kontroll av trycket i däcket hjälper till att förbättra rullmotstånd, minska energiförlust och säkerställa optimal vidhäftning på våta underlag. För att minska risken för olyckor och för att garantera säkerheten för dig och andra som använder vägarna bör du alltid hålla ett rimligt avstånd.

Mer information: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Välj däck ur vårt stora onlinesortiment eller be oss om hjälp. Våra experter hjälper dig gärna att hitta lämpliga däck från vårt omfattande utbud av produkter.

Bränsleeffektivitet

Klassificeringen av bränsleeffektivitet är indelad i sju klasser, från A-klassen (den högsta) till G-klassen (den lägsta). Ett däck i A-klassen förbrukar 0.1 liter mindre på 100 km än ett däck i B-klassen. En viktig beståndsdel för bränsleeffektivitet är rullmotståndet eller rullfriktionen.

Rullmotstånd
Rullmotstånd är kraften som motverkar rörelse. Det uppstår till exempel när ett hjul rullar. Rullmotstånd beror inte bara på geometrin utan även materialets egenskaper.

Genomsnitt Genomsnittsvärdet är mellan C-E. Klass D används inte.

Våtgrepp

Det visar hur effektivt fordonet kan bromsa på våta vägar. Våtgrepp är en viktig egenskap, särskilt för sommardäck. Class A har högst säkerhet och kortast bromssträcka. Class F har lägst säkerhet och längst bromssträcka.

Klasserna i våtgrepp är baserade på testkörning på våta vägar i en genomsnittlig hastighet på 80 km/h. Skillnaden mellan däcks bromssträcka är 3-5 fot per klass. Skillnaden på bromssträckan mellan Klass A och Klass F kan till exempel vara upp till 18 meter.

Genomsnitt Det genomsnittliga värdet på däck ligger mellan B-E. Klass D och G används inte.

Däckljud

Symbolen indikerar extern däckljud i decibel med hjälp av tre ljudvågor för att tydliggöra om däcket kan hålla sig till godkänd ljudnivå. Externt däckljud motsvarar inte däckljudet inne i kupén.

En kontinuerlig ljudnivå över 80 decibel kan orsaka hälsoproblem.

Symbol
Tre ljudvågor symboliserar de sämsta resultaten. Detta är däck som överstiger den godkända maximumgränsen. En symbol med 2 ljudvågor har ljudnivåer som motsvarar den godkända nivån. Däck som har 1 ljudvåg är över tre decibel tystare än den godkända ljudnivån.

Falken Azenis FK453 tyre review

Genomsnittsresultat av 9 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö  N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 73 503

Vårt nya flaggskepp däck Azenis FK453 destilleras från sex år av utveckling och tusentals kilometer av racerbanan och provkörning.

Denna slående däckmönster domineras av längsgående spår - tre bred och en smal. Tillsammans med förskjutna lamellerna integrerade i däcket skuldra, avleder den nya slitbanan effektivt stora vattenvolymer och erbjuder enastående motstånd mot vattenplaning.I kombination med en rundare axel för att förstora däckets fotavtryck, har NUR-Spec

Designen en hel dubbel område mössa lager, avsevärt förbättra riktad stabilitet vid höga hastigheter. Högre styvhet i ytterväggen bidrar till att förbättra kurvtagning, samtidigt som alternerande phaseshifted slitbaneblock skära bullernivåer. Vi löste det komplexa problemet med att hitta en balans mellan en mjuk däck för bra våtgrepp och efterfrågan på hållbarhet och högsta vägprestanda genom att producera en helt ny gummiblandning med en hög andel av kiseldioxid. Tillsatsen av kiseldioxid till den nya NUR-Spec

Förening har levererat förbättrat hantering och utmärkt grepp i alla väglag. Kort sagt, är Azenis FK453 den ambitiösa kulmen på våra decennier av erfarenhet i motorsport.Nur-Spec = den gummiblandning och design har utvecklats med fynd som gjorts från den 24 Race upplevelse på Nürburgring.

*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.
x
Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK
Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK