Star Performer SPTS AS är efterträdaren till AS och har förbättrats jämfört med den föregående modellen. Detta däck bör därför passa till alla olika väderförhållanden. Som man kan se på kundrecensioner på Tyretest.com har detta lyckats. Tusentals testare har gett högsta betyg i alla områden. Däcken har inte bara en M+S-beteckning utan även en snöflingesymbol som officiellt klassificerar dem som lämpliga vinterdäck.
Star Performer SPTS AS finns tillgängliga i storlekar mellan 13 till 19 tum. Detta gör att förare från alla fordonsklasser kan dra nytta av dess utmärkta förhållande mellan pris och kvalitet. Som privat märke från Delticom AG kan mytyresco.uk erbjuda dig produkter av det här märket som är särskilt förmånliga. Du betalar dessutom inga fraktkostnader om du beställer mer än ett däck.
Detta är ytterligare en anledning till att välja Star Performer SPTS AS nu. Dessa däck som är märkta med M+S och snöflingesymbolen är ideala att använda på vintern eftersom de har precis rätt grepp för både våta och torra underlag. De har dessutom ett förhållande för pris och kvalitet. Kort bromssträcka, låg ljudnivå, ökad komfort, perfekt väggrepp och grepp vid höga hastigheter. Dessa däck erbjuder oöverträffad säkerhet på vinterunderlag och i osäkert väder.
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
SPTS AS tyre review
Genomsnittsresultat av 3 977 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer
9 535
27.04.2022insändareHåkan Bängs Komfortabla däck till en komfortabel bil. Kort sagt :"Don efter person."
07.04.2021insändareLeo mellgren Bra däck till låg peng
13.03.2021insändarees Väldigt bra däck jämfört med priset. Köpte dessa däck som var billiga men som verkade prestera bra. Jag är helt nöjd med däcken så länge det inte finns is på vägen, då är de lite undermåliga. Annars är det bra traktion och bilen håller vägen som den ska
24.01.2021insändareAndré Fungerar i söderöver där vinterväglaget är milt.
Var den första att få reda på nya produkter, exklusiva erbjudanden och kampanjer. Registrera dig nu för att få Tirendo.se nyhetsbrev och få €5 rabatt på ditt nästa däckköp. Minimum beställningsvärde €150, kan endast nyttjas en gång.