El P ZERO™, un hito en el desarrollo de la gama de neumáticos Pirelli, es el modelo que incorporan de serie algunos de los modelos más potentes del mercado. El dibujo asimétrico de su banda de rodadura mejora las prestaciones de frenada y proporciona una mayor maniobrabilidad y un control. Excelente comportamiento sobre mojado y mayor seguridad en posibles situaciones de aquaplaning.
Su nuevo nanocompuesto garantiza los máximos niveles de agarre y estabilidad. La integridad estructural del neumático mejora la respuesta de la dirección, algo esencial en la conducción deportiva, que garantiza además el desgaste uniforme de la banda.
Los canales transversales en forma de S de su banda de rodadura permiten reducir el impacto acústico en el habitáculo, proporcionando un mayor confort de conducción.
El P ZERO™ combina una precisión de dirección excepcional, un frenado excelente y buenas prestaciones sobre mojado. Es ideal para su uso tanto en carretera como en circuitos.
Tres sólidos nervios longitudinales
Hombro externo con bloques rígidos de gran tamaño
Tres canales longitudinales anchos
Contorno asimétrico de alta tecnología
Mayor rigidez de la banda de rodadura con superficie de contacto optimizada y constante
Mayor apoyo lateral y respuesta de la dirección
Rápida expulsión de agua
Huella óptima a gran velocidad
Mejores prestaciones de frenada y tracción, incluso a altas velocidades
Mayor maniobrabilidad en la conducción deportiva
Seguridad y control mejorados en posibles situaciones de aquaplaning
Desgaste uniforme de la banda de rodadura, menor impacto acústico y mayor kilometraje
EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser
Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.
Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.
Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.
Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.
Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.
Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.
Märke
Pirelli
Modell
P Zero runflat
Dimension
255/35 R19 96Y XL MOE, runflat
Bredd
255
Däckets profil
35
Construction type
R
Däckstorlek
19
Belastningsindex
96
Hastighetsindex
(Y)
With/Without Valve (TT/TL)
Däck kräver slang
M/C
Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.
Var den första att få reda på nya produkter, exklusiva erbjudanden och kampanjer. Registrera dig nu för att få Tirendo.se nyhetsbrev och få €5 rabatt på ditt nästa däckköp. Minimum beställningsvärde €150, kan endast nyttjas en gång.