Vänligen notera: Däcken levereras utan fälgar (Fälgarna på bilderna är endast i illustrativt syfte.)
HankookRW06225/70 R15C 112/110R 8PR SBL
HankookRW06225/70 R15C 112/110R 8PR SBL
Hankook - Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.
Det ultimata vinterdäcket för europeiska kommersiella vans
Winter RW06 använder kiselblandningar som hjälper till att upprätthålla stabiliteten inte bara på snöiga och isiga vägar, utan även i slaskigt väglag. De avancerade tvärstagen stabiliserar däcket i snö och is genom att maximera handhavandet.
Egenskaper
Däckmönster
Raka räfflor i mitten och 2 halvsicksackräfflor På basis av 3 huvudräfflor som säkerställer våtprestanda har däcket utformats att uppfylla kraven vid vattenplaning och i snö genom att tillämpa en rak mitt samt sicksackräfflor på bägge sidorna.
Tillämpning av tvärstag med ny profil Den helt nya typen av tvärstag längs väggen av block i skulderpartiet hjälper till att upprätthålla säker hantering i torrt väglag, och mycket bra grepp i is och snö. Med spåren i skuldrans tvärstag minskar inte snöprestanda ens efter mittenskedet av slitaget.
Tvärblockssystem Genom att korsa och sammanlänka slitbaneblocken säkerställs inställningen och bromsprestanda på isiga vägar.
Klippräffla Klippräfflan maximerar snökantseffekten på räffelväggen.
Däckstruktur
Breda, höghållfasta stålbälten Förbättrar slitbanans styrka för snabbare styrningsrespons och utökad livslängd.
Höghållfast däckfotskonstruktion Maximerar styrningsresponsen, stabiliteten och hållbarheten i höga hastigheter.
EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser
Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.
Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.
Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.
Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.
Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.
Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.
Var den första att få reda på nya produkter, exklusiva erbjudanden och kampanjer. Registrera dig nu för att få Tirendo.se nyhetsbrev och få €5 rabatt på ditt nästa däckköp. Minimum beställningsvärde €150, kan endast nyttjas en gång.