Kundtjänst (Mo–Fr: 7–22):
+46 (0) 101992581
Vänligen notera: Däcken levereras utan fälgar
(Fälgarna på bilderna är endast i illustrativt syfte.)

Continental ContiVanContact 200
225/65 R16C 112/110R 8PR

Däckstorlek
225/65 R16 112/110R  Ändra 
Tillgänglighet
tillgängligt
Däcktyp
Sommardäck So
Hastighet
R: Godkänd upp till 170 km/h
EAN
4019238642223
Artikelnummer
R-253007
Däckmärkning
B A 72 dB
Ofta Köpt Tillsammans:
  • Totalbelopp:
    7.439,23 SEK
    1 x Continental ContiVanContact 200 225/65 R16C 112/110R 8PR =
    1.756,00 SEK
    1 x Castrol 5 Liter Kanister =
    415,23 SEK
1.756,00 SEK
Pris per artikel, inkl. moms
Fri frakt*
2-5 arbetsdagar leveranstid **
30 dagars öppet köp
Över 1.000 monteringsstationer
  • Beskrivning
  • EU däckmärkningar:

Minskning av bromssträckan. Investeringar i säkerhet - ContiVanContact ™ 200

Den ContiVanContact ™ 200 modellen är en transportör specialist som har utformats för att användas i Västra-och Central Europa. Med sina lameller i mitten av slitbanan och dess spår, levererar det säkerhet även vid körning och bromsning på regntunga vägar. Dess makro - block - profil och robust slitbanans center, levereras exakt hantering även vid hög belastning och dessutom bidrar däcket till att spara bränsle - tack vare 15% minskning av rullmotståndet (i jämförelse med föregångaren). Genast från början har Continental producerat tio storlekar som är lämpliga för fälgar från 15 till 16 inches och godkända för hastigheter upp till 210 km / t.

Fördelar

  • säker resa tack vare kortare bromssträcka på våta vägar
  • Säker hantering i alla situationer, även vid hög belastning
  • Betydligt minskat rullmotstånd för lägre bränsleförbrukning och ökad effektivitet

Tekniska detaljer:

  • Säker resa tack vare kortare bromssträcka på våta vägar.
  • Nya vatten spår i axeln och sajpningar i mitten av mönstret skapar en vindrutetorkare effekt. Resultatet: betydligt bättre vatten spridning för säker våt bromsning.
  • Säker hantering i alla situationer, även vid hög belastning.

Tack vare den makroekonomiska blocket i slitbanemönstret, är det bättre kontakt med vägen, och mönstrets stödben ökar stabiliteten och styvheten.

Resultatet: optimala köregenskaper.

Betydligt minskat rullmotstånd för lägre bränsleförbrukning och ökad effektivitet. En fullständig kiseldioxid förening med special anpassade polymerer, leder till minskad energiförlust under deformation av däck. Detta är möjligt tack vare starka bindningen av polymerkedjorna till kiseldioxid.

Effekten: lågt rullmotstånd för högre effektivitet.

Den Europeiska däckmärkningen

Introduktion
Sedan 1 November 2012 måste alla däck som tillverkas efter 1 juli 2012 visa den europeiska däckmärkningen.

Fördelar
Den Europeiska unionen har utvecklat den den här nya bestämmelsen för att främja ekonomisk och miljömässig effektivitet och säkerställa vägsäkerhet.

Nackdelar Däckmärkningen kan ge en överblick och ge kunden mer insyn, men den täcker endast tre kriterier. För att göra en omfattande utvärdering av ett däck krävs det många fler funktionsegenskaper. Testresultat från olika testinstitut som exempelvis ADAC är mycket mer strikta, särskilt när det gäller test av vinterdäck.

Vi vill poängtera att det är tillverkaren som märker däcken och gör informationen tillgänglig för oss. Om du inte kan hitta märkningen har tillverkaren antingen inte informerat oss om märkningen, eller så har produkten tillverkats innan juli 2012. Innan det datumet behövde däck inte ha en märkning, så i vissa fall är det möjligt att du köper ett däck som inte har en däckmärkning. .

Symboler
Däcken är klassificerade utifrån tre egenskaper:
• Bränsleeffektivitet (bokstäverna A till G)
• Våtgrepp (bokstäverna A to G)
• Extern ljudnivå

Vidta åtgärder
Det är i slutändan föraren som avgör bränsleförbrukningen. För att kunna minska detta på lång sikt kan vi vara försiktiga med bromsen och därför bli mer bränsleeffektiva och miljömedvetna.

Regelbunden kontroll av trycket i däcket hjälper till att förbättra rullmotstånd, minska energiförlust och säkerställa optimal vidhäftning på våta underlag. För att minska risken för olyckor och för att garantera säkerheten för dig och andra som använder vägarna bör du alltid hålla ett rimligt avstånd.

Mer information: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Välj däck ur vårt stora onlinesortiment eller be oss om hjälp. Våra experter hjälper dig gärna att hitta lämpliga däck från vårt omfattande utbud av produkter.

Bränsleeffektivitet

Klassificeringen av bränsleeffektivitet är indelad i sju klasser, från A-klassen (den högsta) till G-klassen (den lägsta). Ett däck i A-klassen förbrukar 0.1 liter mindre på 100 km än ett däck i B-klassen. En viktig beståndsdel för bränsleeffektivitet är rullmotståndet eller rullfriktionen.

Rullmotstånd
Rullmotstånd är kraften som motverkar rörelse. Det uppstår till exempel när ett hjul rullar. Rullmotstånd beror inte bara på geometrin utan även materialets egenskaper.

Genomsnitt Genomsnittsvärdet är mellan C-E. Klass D används inte.

Våtgrepp

Det visar hur effektivt fordonet kan bromsa på våta vägar. Våtgrepp är en viktig egenskap, särskilt för sommardäck. Class A har högst säkerhet och kortast bromssträcka. Class F har lägst säkerhet och längst bromssträcka.

Klasserna i våtgrepp är baserade på testkörning på våta vägar i en genomsnittlig hastighet på 80 km/h. Skillnaden mellan däcks bromssträcka är 3-5 fot per klass. Skillnaden på bromssträckan mellan Klass A och Klass F kan till exempel vara upp till 18 meter.

Genomsnitt Det genomsnittliga värdet på däck ligger mellan B-E. Klass D och G används inte.

Däckljud

Symbolen indikerar extern däckljud i decibel med hjälp av tre ljudvågor för att tydliggöra om däcket kan hålla sig till godkänd ljudnivå. Externt däckljud motsvarar inte däckljudet inne i kupén.

En kontinuerlig ljudnivå över 80 decibel kan orsaka hälsoproblem.

Symbol
Tre ljudvågor symboliserar de sämsta resultaten. Detta är däck som överstiger den godkända maximumgränsen. En symbol med 2 ljudvågor har ljudnivåer som motsvarar den godkända nivån. Däck som har 1 ljudvåg är över tre decibel tystare än den godkända ljudnivån.

Minskning av bromssträckan. Investeringar i säkerhet - ContiVanContact ™ 200

Den ContiVanContact ™ 200 modellen är en transportör specialist som har utformats för att användas i Västra-och Central Europa. Med sina lameller i mitten av slitbanan och dess spår, levererar det säkerhet även vid körning och bromsning på regntunga vägar. Dess makro - block - profil och robust slitbanans center, levereras exakt hantering även vid hög belastning och dessutom bidrar däcket till att spara bränsle - tack vare 15% minskning av rullmotståndet (i jämförelse med föregångaren). Genast från början har Continental producerat tio storlekar som är lämpliga för fälgar från 15 till 16 inches och godkända för hastigheter upp till 210 km / t.

Fördelar

  • säker resa tack vare kortare bromssträcka på våta vägar
  • Säker hantering i alla situationer, även vid hög belastning
  • Betydligt minskat rullmotstånd för lägre bränsleförbrukning och ökad effektivitet

Tekniska detaljer:

  • Säker resa tack vare kortare bromssträcka på våta vägar.
  • Nya vatten spår i axeln och sajpningar i mitten av mönstret skapar en vindrutetorkare effekt. Resultatet: betydligt bättre vatten spridning för säker våt bromsning.
  • Säker hantering i alla situationer, även vid hög belastning.

Tack vare den makroekonomiska blocket i slitbanemönstret, är det bättre kontakt med vägen, och mönstrets stödben ökar stabiliteten och styvheten.

Resultatet: optimala köregenskaper.

Betydligt minskat rullmotstånd för lägre bränsleförbrukning och ökad effektivitet. En fullständig kiseldioxid förening med special anpassade polymerer, leder till minskad energiförlust under deformation av däck. Detta är möjligt tack vare starka bindningen av polymerkedjorna till kiseldioxid.

Effekten: lågt rullmotstånd för högre effektivitet.

*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.
x
Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK
Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK